مهندسی بهداشت محیط

تجربه نشان داده لازم است همکاران محترم به هنگام انجام کار اداری تمام موارد بازرسی را مستند نمایند .لزوم این مهم در سالهای خدمت اینجانب به کرات  و لحظات مختلف مشاهده گردیده به صورتی که  استناد به گزارشات و مستندات ثبت شده  گاها  خود و مجموعه بهداشت محیط را از ورطه  بحران نجات داده و لزوم ثبت مستندات و نگهداری  آنها  را صد چندان پر  اهمیت نموده است.  حال ببینید این مستندات تا چه حد مفید واقع می شود

. کشتارگاه کرمان همانند تمام کشتارگاهها  دارای موارد نقصی می باشد .یکی از این موارد عدم استفاده از لوازم ایمنی و حفاظت فردی است .و شاید در بعضی از مواقع  لوازم ایمنی ساخته شده و گاها در دسترس چنان راحت و جالب نیست که کارکران  به راحتی از آن استفاده نمایند . و شاید عدم آگاهی  از خطرات اختمالی  باعث عدم استفاده گردیده ، در هر صورت  مطلع شدیم یکی از  کارگران  کشتارگاه فوت نموده و  پس از بررسی و معاینات پزشکی مشخص گردید در اثر بیماری تب کریمه کونگو  فوت شده  . با پیگیری و  بررسی مشکلات  و سابقه  بیماری  و  نتیجه پزشکی قانونی  مشخص گردید  کارگر  مورد اشاره  به هنگام کار و یرش گوشت مقداری از مایع گوشت به چشم کارگر ریخته و  پس از زمان کوتاهی  این کارگر فوت کرده است .همسر این شخص پس از مشاهده گزارش پزشکی قانونی  و شاید راهنمایی افراد  و اقوام با  همکاری وکیل قانونی طرح شکایتی در دادسرا مطرح و این شکایت  مورد بررسی قرار گرفت .در این راستا  با در نظر گرفتن نظریات تعدادی از کارشناسان  حکم اعلام شده  بر مقصر دانستن شهرداری و بهداشت و  اداره کار بر حسب وظایف محوله بود .رای صادره از دادگاه با داشتن مهلت تجدید نظر و اعتراض قانونی  به  ادارات فوق  ارسال گردید.لازم به یادآوری است در جریان دادرسی از مرکز بهداشت فردی در دادگاه حضور نداشت . با مشاهده این رای و مشخص شدن 30 درصد از مجرمیت و مبلغ دیه 120000000 تومانی و مدت زمان کوتاه اعتراض و تجدید نظر  . اینجانب به دادگاه و شعبه رسیدگی مراجعه و به عنوان نماینده حقوقی پرونده فوق را مشاهده و با قاضی محترم پرونده به تبادل نظر پرداحتم در این راستا قاضی محترم پرونده  با شنیدن نظریات اینجانب اعلام نمود برای بررسی مجدد لازم است مبلغ حق کارشناسی به حساب کارشناسان رسمی واریز و پرونده مجددا بررسی گردد. با عنایت به اینکه واریز هر مبلغی توسط ادارات دولتی تحت قوانین خاص صورت می گیرد و لازم است سندی جهت پرداخت موجود باشد و این مورد جایگاهی در پرداخت نداشت ، با مذاکره و هماهنگی  با ریاست مرکز این مبلغ به حساب کارشناسان واریز گردید. و پرونده مجددا به جریان قرار گرفته و مورد بررسی مجدد قرار گرفت . در این راستا  جلسات مکرر با حضور نمایندگان دامپزشکی ، بهداشت ، شهرداری ، اداره کار ، که مورد نظر دادگاه بودند و در حضور کارشناسان رسمی دادگستری تشکیل گردید . لازم به ذکر است در این جریان و نظریه دادگاه هیچگونه اشاره ای به دامپزشکی نشده بود و اداره محترم دامپزشگی بدون تقصیر شناخته شده  بود .در این راستا  بیشترین جریمه به شهرداری  اعلام شده بود که مسئول کشتارگاه بوده است.

در جلسات فوق و در حضور نمایندگان  ادارات مسائل مورد بررسی قرار گرفت که اینجانب به موارد ذیل اشاره نمودم .با عنایت به اینکه وظیفه بهداشت نظارت  و تذکر موارد غیر بهداشتی و اعلام نواقص  در هر مورد بازدید می باشد . . و استفاده کارگران  از لوازم ایمنی به هنگام کار با مسئولین کشتارگاه می باشد و همچنین شناسایی مورد بیماری و جداسازی دام آلوده و قرنطینه نمودن دام بیمار از وظایف اداره محترم دامپزشکی  می باشد .و در این راستا  مستنداتی مبنی بر بازدیدهای مکرر همکاران از کشتارگاه و ارائه مستندات کتبی که در زمان بازدید  با اعلام شفاهی و ارسال نواقص کتبی به ادارات دامپزشکی و شهرداری و ارائه فیلمها و تصاویر مستند که در ارشیو و بایگانی بهداشت موجود بود و همجنین ارائه مستنداتی مبنی بر حضور کارشناسان واحد بیماریهای مرکز بهداشت شهرستان و حتی ارسال cd های آموزشی بیماریهای مشترک انسان و دام به شهرداری و کشتارگاه و نگهداری تصاویر ضیط شده  از کلاسهای آموزشی و اشاره بیماری فوق  و لزوم استفاده از لوازم ایمنی به هنگام کار و شاید عدم نظارت  واحدهای دیگر  این پرونده  به سمت دیگر حرکت کرده و قاضی محترم  رای به برائت بهداشت  داد . حال اگر این مستندات وجود نداشت و پیگیری صورت نمی گرفت زحمات همکاران و وظایف صورت گرفته نمودی نداشت و  به هیچ  عنوان نمی توان  مورد قبول محاکم قضایی قرار گیرد. پس لازم است در هر بازدید تمامی وقایع را ثبت  و نگهداری نمود . و این موارد بازدید را در نامه ای به رویت محل مورد بازدید قرار داد .ارسال پسخوراند بازدید و اشاره به تمام موارد مورد بررسی از مهمترین وظایف همکاران است . و بهتر است تمام اقدامات مکتوب و مستند باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.